maandag 6 juni 2016

Spelen met garen / playing with yarn

* English below*

Deze week had ik zin om heel ongedwongen te spelen met garen, zonder dat dit direct tot een resultaat moest leiden. Behalve mijn vierkantvormige knuffels (waarvan er zeker nog meer gaan volgen) had ik nog nooit knuffels in andere vormen gehaakt. Tijd om op ontdekkingstocht te gaan dus....

Ik zocht mooie kleurtjes uit en begon met de benen en het lijf. Dat ging vrij rap, maar het hoofd bleek ingewikkelder. Wanneer heb je de juiste verhouding lijf/hoofd en hoe borduur je mooie ogen op een rond gezicht bij gebrek aan veiligheidsogen?

Uiteindelijk is dit het resultaat geworden:





Wat mij betreft is er nog genoeg voor verbetering vatbaar, maar voor nu ben ik best tevreden met het resultaat. Ik heb ervaring opgedaan en mijn dochter is er blij mee :-)

Ik ga gauw verder aan een tweede versie van het staartje van de vos en het uitschrijven van het patroon. Fijne week allemaal!

Madeleen

This week I allowed myself to do some playing with yarn without any pretentions. Except my squareshaped stuffed toys I've never crocheted stuffed toys in other shapes. It's great to explore and discover these new shapes, although it's a challenge too.... When is the head in proportion to the body? How to embroider the eyes on a round face when you don't have safety eyes? But for now I'm happy with the result an my daughter is too!

Have a nice week! I'm going to make an improved version of the fox's tail and I'm going to write out the pattern. 

Madeleen

3 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk en mooi gedaan. Uit je hoofd begrijp ik? Super knap, echt talent! :) Ik vind de knuffels met vierkante look erg leuk, staat nog op mijn lijstje om te maken. :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Verie! Ik had nooit gedacht dat ik zoveel lol zou vinden in knuffels maken!

      Verwijderen
    2. Dank je wel lieve Verie! Ik had nooit gedacht dat ik zoveel lol zou vinden in knuffels maken!

      Verwijderen