dinsdag 18 augustus 2015

zomerhaaksels / summer crochet

English below

Lieve allemaal,

Wat hadden we een heerlijke zomer. Wij hebben genoten van het (meestal) lekkere weer, van veel buiten zijn, uitslapen en het goede leven. Ik hoop jullie ook!

In de vakantie heb ik natuurlijk weer vanalles gehaakt:
Deze heerlijk luchtige omslagdoek van grote en kleine bloemen. Ik maakte hem van een prachtig geweven katoen, maar ik zie hem ook al voor me in een kleurrijke winterse variant. Ik ben het patroon nu aan het uitwerken; binnenkort komt hij op Etsy.





Ook maakte ik dit leuke mandje. Gehaakt met dubbele draad en doordat ik steeds maar 1 kleur wisselde van de dubbele draad krijg je zo'n mooi kleurverloop. Patroon komt binnenkort (gratis) op mijn blog.

En tot slot haakte ik volgens een patroon uit het boek 'Convertible Crochet' van Doris Chan dit tuniek. Grappig is dat je het onderste deel eraf kunt halen, dan heb je een kort truitje.

Hopelijk kunnen we snel weer lekker nazomeren. Fijne week!

Madeleen

We enjoyed a wonderful summer: nice weather (most of the times), being outside a lot, relaxing, enjoying the good life. I hope you enjoyed yours too!

Of course I did some crochet this summer (pictures above).
First the flower shawl, made of a woven cotton. You'll find the pattern in my Etsy shop soon. It's a nice summer shawl, but I think it might also get a perfect winter shawl using other yarn.

The little basket is made using double yarn. The colorchanges are made changing only one strand; I like the result. The (free) pattern of this basket will be published soon on my blog!

Last but nog least I made a tunic using a pattern from the book 'convertible crochet' of Doris Chan. It's an awesome book, with lots of possibilities. 

Have a nice week!

Madeleen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten