maandag 29 december 2014

a crafty week!

Hebben jullie fijne Kerstdagen gehad? Wij hebben heerlijk genoten van extra tijd met familie en relaxtijd. Ook was er meer tijd om te haken en 'knutselen'. Ik was al langere tijd op zoek naar een software programma om professionele haakdiagrammen te kunnen maken. Uiteindelijk ontdekte ik deze week het programma 'Inkscape'. Ik heb het nog niet helemaal ontdekt; het is een groot complex programma, maar vooral met veel mogelijkheden. Ik denk dat het me gaat lukken om hiermee mooie haakdiagrammen te maken. Terwijl ik wat aan het spelen was met het programma, heb  ik alvast een nieuw logo gemaakt. Iets wat ik al langere tijd wilde. Ik hoop dat jullie het net zo mooi vinden, als ikzelf :-)

 Did you have a nice Christmas? We enjoyed spending time with the family and relaxing. I also had some more time for crafty things. I was looking for software to create professional crochetcharts for a long time and after a lot of research I discovered 'Inkscape'. I haven't learned all about the programm yet, because it's big and complex, but I think it will work well for my crochetcharts. Playing around with 'Inkscape' I made myself a new logo; something I've already wanted for a long time. I hope you'll like it as much as I do:-)

Ook heb ik deze week mijn trui af kunnen maken. Een patroon uit Diana mode, nummer 31. Ik heb het prachtige stonewashed van Scheepjeswol gebruikt. Het patroon was niet heel duidelijk beschreven, dus er zit veel eigen inbreng in. Maar ik ben erg tevreden met het uiteindelijke resultaat!



I've also finished my sweater this week. It's a pattern from a Dutch magazine, called Diana mode. The used yard is the amazing Stonewashed from Scheepjeswol. The pattern wasn't very clear to me, but with a lot of my own input I really like the final result!

Nu ga ik weer heerlijk verder met het haken van de fingerless gloves van Crejjtion. Prachtig patroon en snel te maken. Hele goede jaarwisseling toegewenst en een heel gelukkig en gezond 2015!




Right now I'm going to finish the fingerless gloves from Crejjtion. Amazing pattern! I wish you all a lovely time and a very happy and healthy 2015!

Madeleen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten