maandag 23 juni 2014

Doily love

Ik ben gek op van die ouderwetse gehaakte kleedjes,  maar dan wel met een moderne twist. Het patroon voor dit kleedje vond ik in een oud boekje.  Met wat vrolijke kleurtjes staat het helemaal leuk op tafel. Ik denk dat ik er binnenkort nog maar een paar ga maken!

I love oldfashioned doilies with a modern twist. I found the pattern of this doily in an old crochet book.  I like the result with these lovely colors. I think I'm going to make some other ones soon!


Verder heb ik afgelopen weken pannenlappen gehaakt voor mijn zusje. Ik heb een leuk granny square patroontje uitgezocht uit zo'n boek met 100 patronen voor granny squares en ben daar mee aan de slag gegaan. De pannenlappen zijn dubbel gehaakt om de warmte goed tegen te kunnen houden. Maar ik ben vooral ook erg blij met mijn nieuwe Made-by-leen labels. Dat maakt een haakwerk wel helemaal af! Deze mooie geweven labels zijn besteld bij www.nominette.nl

Also a picture of the potholders I've made for my sister.  I just used a nice granny square pattern.  I'm very happy with my new Made-by-leen labels. A real finishing touch for all my crochet work. These are from www.nominette.nl.

Ik vind het erg leuk om tassen te haken, maar vind het erg jammer als de hengsels uitrekken tijdens het dragen. Gelukkig kun je dit op een heel eenvoudige manier voorkomen. Volgende blogpost zal ik uitleggen hoe je de niet rekbare, maar wel gehaakte tassenhengsels kunt maken.

Next blogpost I'll explain how to crochet easy bag handles that won't stretch by wearing them.

Fijne week toegewenst!
Have a nice week!
Madeleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten