donderdag 23 januari 2014

Omslagdoek gehaakt / crochet shawl

Twee weken geleden kocht ik deze mooie wol in prachtige kleuren. Het garen heeft een mooie glans doordat er mohair in verwerkt is.

Two weeks ago I bought this beautiful yarn. I really like the colours and the gloss of it. 

Maar ja, zulk mooi garen moet je niet te lang laten liggen, dus voor de zoveelste keer heb ik mijn fantasiedekenproject maar weer even stilgelegd en ben ik aan de gang gegaan met een omslagdoek. Ja, deze wol vroeg gewoon om een omslagdoek ;-). En toen begon het puzzelen; eerst met een restje katoen.... Ik heb denk ik wel 20 proefjes gemaakt (en heel veel geleerd!). Een driehoek haken met ook nog een leuk patroon was voor mij nog een hele uitdaging. Gelukkig houd ik wel van puzzelen en is het gelukt. En wat ben ik er blij mee! Gisteren heb ik er al veel plezier van gehad op mijn werk, waar ik het vaak koud heb. Van kou heb ik gisteren geen last gehad!

I couldn't let this wonderful yarn wait, so I took a time-out from crocheting my fantasyblanket and started to make a shawl. And then the puzzling began; I started over and over again. First with a cotton leftover. I think I have made more than 20 trials (and learned a lot). Crocheting a triangle with a nice pattern was really a challenge for me. But it worked and I'm so happy with it. I have worn it yesterday at work and it's so soft and warm!


















Ik zal binnenkort kijken of ik het patroon netjes kan uitwerken zodat ik het hier weer kan delen! Ik wens jullie allemaal een fijne dag!

I will try to write this pattern down soon, so I can share it with you. I wish you all a very nice day!

Madeleen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten