donderdag 15 september 2016

Phildar haakfeestje van juni

Alweer een hele tijd geleden was ik bij een heerlijk haakfeestje van Lisanne van draad en praat en Miriam Catshoek. Behalve dat het een super gezellig feestje was met alle haaksters, mochten we kennis maken met de nieuwste Phildar wintergarens. Wat wil je als haakster nog meer? In de zomervakantie heb ik met de garens aan de slag geweest en maakte ik twee hele royale sjaals:


Deze eerste sjaal is gemaakt van Phildar Looping. Fijn garen om mee te werken en lekker zacht. Ik ben ook helemaal weg van de mooie kleur blauw. Ik ben geloof ik wel drie of vier keer opnieuw begonnen voordat het patroon klopte, maar ik vind het filetpatroon uiteindelijk toch wel grappig uitpakken.

De tweede sjaal maakte ik van Phildar Mikado. Hier koos ik ervoor om het patroon van de dromerige sjaal uit het boek "Kant haken' van Sascha. Een fijn patroon! 


Tot slot maakte ik van Phildar cotton 4 deze kleurrijke pannenlappen. Ik gebruikte de mandsteek omdat deze een fijne structuur geeft die goed bij een pannenlap past. Doordat ze dubbelzijdig zijn, zijn ze zo fijn in gebruik! Geen verbrande handen meer!


Miriam en Lisanne, nogmaals super bedankt voor dit heerlijke feestje. De organisatie was weer top!

fijne week,

Madeleen


1 opmerking:

  1. Wauw, wat een mooie creaties! De mandsteek wil ik ook nog eens gaan proberen. Fijne dag nog..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen